Analiza satisfactiei angajatilor

Analiza satisfactiei angajatilor,  implementata anul si bine realizata, permite angajatorilor sa cunoasca mai bine climatul organizational si sa creasca retentia personalului. Cunoasterea indicelui global de satisfactie, dar si a factorilor care contribuie la starea de siguranta si multumire a echipei,  poate duce la vanzari mai mari, reducerea costurilor cu recrutarea si fluctuatia de personal si rezultate in afaceri mai solide.

Un indice crescut de satisfactie creste loialiatea angajatilor si consolideaza brandul de angajator.  Atunci cand angajatii simt ca au compania de partea lor in atingerea obiectivelor, sunt dispusi sa sustina misiunea  acesteia si sa depuna efort pentru a ajuta la atingerea obiectivelor sale.

Analiza satisfactiei angajatilor va pot spune ce simt si gandesc angajatii cu privire la mediul lor de lucru, dar si care sunt recomandarile lor personale pentru rezolvarea problemelor existente. De asemenea, aceste studii permit realizarea unor predictii despre fluctuatia de personal. Un EOS (Employees Satisfaction Survey) este mult mai eficient decat discutiile unu la unu cu angajatii. Aceste discutii individuale, desi utile pentru oferirea de feedback profesional, nu asigura raspunsuri autentice pentru satisfactia angajatului, ca urmare a faptului ca nu exista anonimat.  Multi dintre angajati se vor teme sa spuna deschis ce gandesc despre mediul in care lucreaza. De asemenea, studiul satisfactiei angajatilor, permite o surprindere a realitatii subiective la nivelul companiei, punand in evidenta perceptia tututor angajatilor laolalta, ceea ce adauga o consistenta obiectiva si permite o analiza cantitiva si calitativa a datelor.

Screeningul factorilor si analiza satisfactiei angajatilor

Rezultatele unor asemenea studii de satisfactie va dau acces, in conditii de siguranta si confidentialitate depline pentru angajati, la informatii pretioase legate de:

  • impactul politicii de resurse umane implementate
  • perceptia angajatilor asupra organizatiei
  • punctele forte si critice prin ochii angajatilor in compania dumneavoastra
  • perceptia legata de gradul de incarcare la locul de munca
  • identificarea oportunitatilor de dezvoltare ale angajatilor

Doriti sa aflati cum va putem ajuta? Cereti o oferta

Beneficiile implementarii unui EOS (Employees Satisfaction Survey)

Ca o consecinta a cunoasterii acestor lucruri printr-o analiza satisfactiei angajatilor la locul de munca, veti putea, printre altele, sa:

  • descoperiti modul in care puteti intari motivatia angajatilor sau sa identificati factorii de demotivare si sa actionati asupra lor
    • identificati probleme si sa imbunatati conditiile de munca
    • proiectati instrumente de beneficii si compensatii sau sa le adaptati la realitatea companiei
    • previzionati daca va veti confrunta cu o fluctuatie de personal semnificativa in perioada urmatoare si sa calibrati in consecinta, nevoile de personal la acest context
    • imbunatiti retentia angajatilor
    • identificati modele de leadership eficient in companie si sa il replicati
    • identificati nevoile de schimbare in compania dumneavoastra
    • cresteti moralul angajatilor, pentru ca acestia se simt vazuti, ascultati, valorizati
    • consolidati sentimentul de apartenenta la companie
    • obtineti feedback valoros pentru stilul de management, deciziile si programele acestuia
    • obtineti feedback despre succesul programelor existente sau a celor in curs de implementare

Pentru si mai multe informatii interesante care te vor ajuta in construirea unei afaceri de succes, citeste si articolul nostru despre cultura organizationala.

Expertiza si echidistanta cerute de studii de satisfactie a angajatilor, se traduc in aportul nostru privind proiectarea instrumentului de evaluare potrivit pentru dumneavoastra, prelucrarea datelor si elaborarea unui raport complex cu concluzii si recomandari, bazate pe informatii documentate. Datele pe care le culegem sunt atat online, sau exclusiv online, daca situatia o permite, dar si in varianta creion-hartie.

Analiza satisfactiei angajatilor prin intermediul Fox Expert Advice

Suntem printre singurii furnizori in domeniul nostru de activitate ce va ofera studii de satisfactie angajati. Avem  expertiza si proiecte deja livrate cu succes. Acest lucru vine cu o intelegere completa a proceselor si politicilor de resurse umane. Oferim suport constant in implementarea de strategii care sa creasca satisfactia angajatilor in companie. De asemenea, platformele noastre sunt accesisibile online si personalizate. 

Etape in implementarea EOS

Analiza satisfactiei angajatilor reprezinta o unealta valoroasa pentru orice afacere, indiferent domeniul in care activeaza. De asemenea, EOS este recomandat atat pentru companii cu echipe aflate in crestere, de minim 10 angajati, dar si pentru mari.

Implementarea unui proces de analiza stisfactiei angajatilor presupune:

  • analiza nevoilor dumneavoastra: abordarea studiului in functie de specificul firmei, obiective, structura de personal, complexitatea dorita a studiului;
  • propunerea/particularizarea instrumentelor, in functie de numarul si tipul de itemi urmariti;
  • aplicarea chestionarului, culegerea si interpretarea datelor;
  • prezentarea raportului privind satisfactia angajatilor, cu concluzii si propuneri;

Timpul si costurile companiei alocate unui EOS automatizat cu echipa noastra de IT, sunt reduse. Investiti bani in informatii relevante pentru managementul resurselor umane in compania dumneavoastra si eficientizati timpul prelucrarii unui continut laborios cu un furnizor specializat. In plus, un furnizor extern asigura un alt coeficient de incredere respondentilor privind anonimatul.

Asadar, analiza satisfactiei angajatilor angajatilor reprezinta cheia pentru construirea unei echipe puternice si a unei companii de succes, cu un brand solid de angajator ce creste nivelul de engagement al echipei.

Afla mai multe despre serviciile de Employer branding.EOS. Assessment center. sau cere o oferta personalizata.